2. Elméletek, módszerek, tehetségterületek

2.6. Főbb tehetségterületek

2.6.13. A vezetői tehetség felismerése és fejlesztése

2.6.13.5. A vezetői kompetencia fejlesztése felnőttkorban

„[…] a vezetőnek az a feladata, hogy hatékony legyen;a hatékonyságot meg lehet tanulni […]A hatékonyságot meg kell tanulni”

(Drucker, 1991, 167., 173.)

A vezetői kompetencia felnőttkorban is fejleszthető, de nehezebben, mint gyermekkorban. Tételezzük fel tehát, hogy túl vagyunk egy HIPO-kiválasztási programon, és sikerült azonosítanunk azokat, akikben a képesség, a motiváció és az elkötelezettség egyaránt magas, és azt szeretnénk, hogy belőlük a szervezet kiemelkedően jó vezetői legyenek (ne feledjük, hogy – miként az írás elején említettük – az ilyen vezetők a feladattal és az emberekkel egyaránt törődnek). Biztosak lehetünk abban, hogy ezeknek a HIPO-knak is vannak fejlesztendő területeik, melyeket a HIPO-kiválasztási program azonosított. Ha az előző pontban említett SHL-vezető kiválasztási/fejlesztő programnál maradunk: az adatokból generálható egy személyre szabott, fejlesztőtevékenységeket ajánló leírás (Unlocking Potential Report).

A vezetőfejlesztés ma már hazánkban is „nagyüzem”: trénerek, mentorok, coachok igyekeznek segíteni a vezetőjelölteket/vezetőket a kiváló vezetővé válásban. A HR-vezetők feladata, hogy megtalálják azokat a fejlesztőket és programokat, akik és amelyek segítségével valódi eredmények érhetők el.