- A tehetség kézikönyve elé
- 1. A HAZAI TEHETSÉGSEGÍTÉS TÖRTÉNETE, EREDMÉNYEI 1990-IG
- 1.1. Tehetségsegítés Magyarországon a középkorban (1526-ig)
- 1.2. Tehetségsegítés a késői reneszánsz és a barokk korban (1526–1772)
- 1.3. Tehetségsegítés a magyar felvilágosodás korában (1772–1800)
- 1.4. Tehetségsegítés a nyelvújítás idején és a reformkorban (1800–1848)
- 1.5. A szervezett tehetségsegítés alapjainak lerakása a 19. században
- 1.6. Szervezett tehetségsegítés a századfordulótól a második világháborúig
- 1.7. Tehetségsegítés a szocializmusban a rendszerváltásig
- 1.1. Tehetségsegítés Magyarországon a középkorban (1526-ig)
- 2. Elméletek, módszerek, tehetségterületek
- 2.1. Intelligencia és tehetség; tehetségmodellek
- 2.2. Azonosítás, mérés; versenyek. A fejlesztés módszerei; eltérő fejlődési életutak
- 2.3. A tehetségígéretek fejlődésének általános jellemzői, kiemelten az alulteljesítő és speciális bánásmódot igénylő más tehetségesek fejlődésének sajátosságai
- 2.4. A komplex tehetségfejlesztő programok kidolgozásának tartalmi szempontjai
- 2.5. Pedagógiai és pszichológiai módszerek, eszközök a tehetségfejlesztő programok megvalósításához
- 2.6. Főbb tehetségterületek
- 2.7. Tehetséggondozó tantervek, programok készítésének metodikája
- 2.8. A komplex tehetséggondozó programok hatásvizsgálata
- 2.1. Intelligencia és tehetség; tehetségmodellek
- 3. SZAKEMBEREK, SZÉLES KÖRŰ EGYÜTTMŰKÖDÉS
- 4. TEHETSÉGSEGÍTŐ PROGRAMOK HAZÁNKBAN ÉS MÁS ORSZÁGOKBAN
- Tartalomjegyzék
2. Elméletek, módszerek, tehetségterületek
2.6.4. Tehetséggondozás a kémiatudományban
2.6.4.4. Kooperatív technikák alkalmazása a tehetséggondozásban
2.6.4.4.1. A kooperativitást megvalósító alapelvek
A csoportokban végzett munka akkor válik igazán kooperatív tanulássá, ha az alábbi elvek érvényre jutnak a tananyag feldolgozása során:
A csoport tagjainak egymásra utaltsággal kell végezni feladatait.
Egyenlő részvételi lehetőséget szükséges a tagok számára biztosítani.
A munkavégzés ideje alatt az egyidejű feladatvégzést is biztosítani kell.
A csoport munkáját egyéni teljesítmény alapján kell értékelni.
A kooperatív tanulás előnyei:
A tanulók megismerik a közösen végzett tevékenységi formákat.
Csoportmunkában a tanulók önállóan és együtt is oldanak meg feladatokat.
A csoportmunkára nem jellemző a tagok közötti versengés. Az együttműködés és a jó teljesítmény elérése válik fő motiváló erővé.
A diákok elgondolásaikat megbeszélhetik társaikkal, segíthetik egymást a problémák megértésében és megoldásában.
Következő fejezet: >>> 2.6.4.4.2. Az óra előkészítésének és a szervezés fázisainak bemutatása