- A tehetség kézikönyve elé
- 1. A HAZAI TEHETSÉGSEGÍTÉS TÖRTÉNETE, EREDMÉNYEI 1990-IG
- 1.1. Tehetségsegítés Magyarországon a középkorban (1526-ig)
- 1.2. Tehetségsegítés a késői reneszánsz és a barokk korban (1526–1772)
- 1.3. Tehetségsegítés a magyar felvilágosodás korában (1772–1800)
- 1.4. Tehetségsegítés a nyelvújítás idején és a reformkorban (1800–1848)
- 1.5. A szervezett tehetségsegítés alapjainak lerakása a 19. században
- 1.6. Szervezett tehetségsegítés a századfordulótól a második világháborúig
- 1.7. Tehetségsegítés a szocializmusban a rendszerváltásig
- 1.1. Tehetségsegítés Magyarországon a középkorban (1526-ig)
- 2. Elméletek, módszerek, tehetségterületek
- 2.1. Intelligencia és tehetség; tehetségmodellek
- 2.2. Azonosítás, mérés; versenyek. A fejlesztés módszerei; eltérő fejlődési életutak
- 2.3. A tehetségígéretek fejlődésének általános jellemzői, kiemelten az alulteljesítő és speciális bánásmódot igénylő más tehetségesek fejlődésének sajátosságai
- 2.4. A komplex tehetségfejlesztő programok kidolgozásának tartalmi szempontjai
- 2.5. Pedagógiai és pszichológiai módszerek, eszközök a tehetségfejlesztő programok megvalósításához
- 2.6. Főbb tehetségterületek
- 2.7. Tehetséggondozó tantervek, programok készítésének metodikája
- 2.8. A komplex tehetséggondozó programok hatásvizsgálata
- 2.1. Intelligencia és tehetség; tehetségmodellek
- 3. SZAKEMBEREK, SZÉLES KÖRŰ EGYÜTTMŰKÖDÉS
- 4. TEHETSÉGSEGÍTŐ PROGRAMOK HAZÁNKBAN ÉS MÁS ORSZÁGOKBAN
- Tartalomjegyzék
4. TEHETSÉGSEGÍTŐ PROGRAMOK HAZÁNKBAN ÉS MÁS ORSZÁGOKBAN
Ábrák jegyzéke
2.1.1. ábra. A Blau–Duncan-féle (1967) AOLE-modell
2.1.10. ábra. Heller hatékony tanítási környezet modellje (Heller, 2008, 96.)
2.1.11. ábra. Betts modelljének öt dimenziója (Betts, 1980)
2.1.12. ábra. Az akciotóp modell összetevői (Ziegler és mtsai, 2017, 18.)
2.1.13. ábra. Egy adott tehetségterület fejlődési pályája (Subotnik és mtsai, 2011, 34. nyomán egyszerűsítve)
2.1.2. ábra. Renzulli háromkörös tehetségmodellje (Renzulli, 1978)
2.1.3. ábra. Kreativitás – látens gátlás – pszichopatológia (Crabtree és Green, 2015)
2.1.4. ábra. A kreativitás rendszerelmélete Csíkszentmihályi (1999) elméletében
2.1.5. ábra. Mönks tehetségmodellje (Mönks és Ypenburg, 2011, 20.)
2.1.6. ábra. Tannenbaum csillagmodellje