• 4.2.1.1. Szlovákiai helyzetkép
    • 4.2.1.1.1. A tehetséggondozás jellemzői a magyarok lakta területeken
      • 4.2.1.1.2. Példaértékű tehetségpontok bemutatása
      • 4.2.1.2. Ukrajnai helyzetkép
        • 4.2.1.2.1. Az ukrajnai oktatási rendszer jellegzetességei a tehetséggondozás tekintetében
          • 4.2.1.2.2. A tehetséggondozás jellemzői a magyarok lakta területeken
            • 4.2.1.2.3. Példaértékű tehetségpontok bemutatása
            • 4.2.1.3. Romániai helyzetkép
              • 4.2.1.3.1. A tehetséggondozás jellemzői a magyarok lakta területeken
                • 4.2.1.3.2. Példaértékű tehetségpontok bemutatása
                • 4.2.1.4. Szerbiai helyzetkép
                  • 4.2.1.4.1. A szerbiai oktatási rendszer jellegzetességei a tehetséggondozás tekintetében
                    • 4.2.1.4.2. A tehetséggondozás jellemzői a magyarok lakta területeken
                      • 4.2.1.4.3. Példaértékű tehetségpontok bemutatása
                      • 4.2.1.5. Egyéb országok tehetséggondozási tapasztalatai a magyar nyelvű oktatás tekintetében
                        • 4.2.1.5.1. Horvátországi helyzetkép
                          • 4.2.1.5.2. Szlovéniai helyzetkép
                            • 4.2.1.5.3. Ausztriai helyzetkép
                            • Tartalomjegyzék
                            • A tehetség kézikönyve elé
                              • 1. A HAZAI TEHETSÉGSEGÍTÉS TÖRTÉNETE, EREDMÉNYEI 1990-IG
                                • 1.1. Tehetségsegítés Magyarországon a középkorban (1526-ig)
                                  • 1.2. Tehetségsegítés a késői reneszánsz és a barokk korban (1526–1772)
                                    • 1.3. Tehetségsegítés a magyar felvilágosodás korában (1772–1800)
                                      • 1.4. Tehetségsegítés a nyelvújítás idején és a reformkorban (1800–1848)
                                        • 1.5. A szervezett tehetségsegítés alapjainak lerakása a 19. században
                                          • 1.6. Szervezett tehetségsegítés a századfordulótól a második világháborúig
                                            • 1.7. Tehetségsegítés a szocializmusban a rendszerváltásig
                                            • 2. Elméletek, módszerek, tehetségterületek
                                              • 2.1. Intelligencia és tehetség; tehetségmodellek
                                                • 2.2. Azonosítás, mérés; versenyek. A fejlesztés módszerei; eltérő fejlődési életutak
                                                  • 2.3. A tehetségígéretek fejlődésének általános jellemzői, kiemelten az alulteljesítő és speciális bánásmódot igénylő más tehetségesek fejlődésének sajátosságai
                                                    • 2.4. A komplex tehetségfejlesztő programok kidolgozásának tartalmi szempontjai
                                                      • 2.5. Pedagógiai és pszichológiai módszerek, eszközök a tehetségfejlesztő programok megvalósításához
                                                        • 2.6. Főbb tehetségterületek
                                                          • 2.7. Tehetséggondozó tantervek, programok készítésének metodikája
                                                            • 2.8. A komplex tehetséggondozó programok hatásvizsgálata
                                                            • 3. SZAKEMBEREK, SZÉLES KÖRŰ EGYÜTTMŰKÖDÉS
                                                              • 3.1. A fejlesztő szakemberek és a szülők együttműködése a tehetséggondozásban
                                                                • 3.2. A tehetségfejlesztő szakemberek szerepei, együttműködésük
                                                                  • 3.3. Példaértékű, jelenleg működő tehetségterületi fejlesztő programok és komplex programok
                                                                  • 4. TEHETSÉGSEGÍTŐ PROGRAMOK HAZÁNKBAN ÉS MÁS ORSZÁGOKBAN
                                                                    • 4.1. Nemzeti programok, keretrendszerek, eredmények, víziók
                                                                      • 4.2. a határon túli Tehetségsegítés gyakorlata
                                                                        • 4.3. Tehetségprogramok: nemzetközi tendenciák a tehetségnevelésben
                                                                          • Ábrák jegyzéke
                                                                            • Táblázatok jegyzéke
                                                                            • Tartalomjegyzék

                                                                            4. TEHETSÉGSEGÍTŐ PROGRAMOK HAZÁNKBAN ÉS MÁS ORSZÁGOKBAN

                                                                            4.2. a határon túli Tehetségsegítés gyakorlata

                                                                            4.2.1. Tehetségsegítési helyzetkép a határon túli magyarok lakta területeken

                                                                            4.2.1.4. Szerbiai helyzetkép

                                                                            Következő fejezet: >>> 4.2.1.4.1. A szerbiai oktatási rendszer jellegzetességei a tehetséggondozás tekintetében

                                                                            Impresszum Ajánlás, bevezetés és olvasási útmutató Kapcsolat

                                                                            Impresszum

                                                                            Ajánlás, bevezetés és olvasási útmutató

                                                                            Kapcsolat