- A tehetség kézikönyve elé
- 1. A HAZAI TEHETSÉGSEGÍTÉS TÖRTÉNETE, EREDMÉNYEI 1990-IG
- 1.1. Tehetségsegítés Magyarországon a középkorban (1526-ig)
- 1.2. Tehetségsegítés a késői reneszánsz és a barokk korban (1526–1772)
- 1.3. Tehetségsegítés a magyar felvilágosodás korában (1772–1800)
- 1.4. Tehetségsegítés a nyelvújítás idején és a reformkorban (1800–1848)
- 1.5. A szervezett tehetségsegítés alapjainak lerakása a 19. században
- 1.6. Szervezett tehetségsegítés a századfordulótól a második világháborúig
- 1.7. Tehetségsegítés a szocializmusban a rendszerváltásig
- 1.1. Tehetségsegítés Magyarországon a középkorban (1526-ig)
- 2. Elméletek, módszerek, tehetségterületek
- 2.1. Intelligencia és tehetség; tehetségmodellek
- 2.2. Azonosítás, mérés; versenyek. A fejlesztés módszerei; eltérő fejlődési életutak
- 2.3. A tehetségígéretek fejlődésének általános jellemzői, kiemelten az alulteljesítő és speciális bánásmódot igénylő más tehetségesek fejlődésének sajátosságai
- 2.4. A komplex tehetségfejlesztő programok kidolgozásának tartalmi szempontjai
- 2.5. Pedagógiai és pszichológiai módszerek, eszközök a tehetségfejlesztő programok megvalósításához
- 2.6. Főbb tehetségterületek
- 2.7. Tehetséggondozó tantervek, programok készítésének metodikája
- 2.8. A komplex tehetséggondozó programok hatásvizsgálata
- 2.1. Intelligencia és tehetség; tehetségmodellek
- 3. SZAKEMBEREK, SZÉLES KÖRŰ EGYÜTTMŰKÖDÉS
- 4. TEHETSÉGSEGÍTŐ PROGRAMOK HAZÁNKBAN ÉS MÁS ORSZÁGOKBAN
- Tartalomjegyzék
4. TEHETSÉGSEGÍTŐ PROGRAMOK HAZÁNKBAN ÉS MÁS ORSZÁGOKBAN
4.2. a határon túli Tehetségsegítés gyakorlata
4.2.1. Tehetségsegítési helyzetkép a határon túli magyarok lakta területeken
4.2.1.1. Szlovákiai helyzetkép
4.2.1.1.2. Példaértékű tehetségpontok bemutatása
(http://tehetseg.hu/tehetsegpont/tp-180-000-148)
A tehetségpont fő célja az információbegyűjtés és -áramoltatás a tehetséggondozás területén az iskolák, szülők felé; kapcsolatépítés; a tehetségek diagnosztizálása, azonosítása, fejlesztése; a tanulás tanítása módszereinek megtanítása pedagógusok, tanulók, esetleg szülők részére: utak, módok, stratégiák kialakítása; tehetséggondozó szakemberek képzési lehetőségének biztosítása. A szakemberképzés számukra a legfontosabb, mert ez meghatározó eleme a tudatos tehetséggondozásnak. Egy civil szervezet ezt csak akkor tudja megoldani, ha megelőlegezi a lehetséges tehetségpontok működését és a szakemberek képzését. A tanítás utáni gazdagító programok színes skálájával kívánják megkínálni a tehetségeket. Ez a civil szervezet és az adott iskola kapcsolatépítő programjának lesz a része. Tehát a civil szervezet a tehetséggondozásban szerepet vállaló intézményekben indítja meg a szakemberképzést, akik tanácsadói szerepet is betölthetnek majd.
(http://tehetseg.hu/tehetsegpont/tp-121-001-163)
A Talentum Cassoviensis Alapítvány 2007 szeptemberében alakult, hogy segítse a kassai magyar közösség megmaradását. A diákok kibontakozása érdekében támogatást nyújtottak több képzőművészeti kiállítás megrendezéséhez, néptánc- és gyermekszínjátszó csoport felkészüléséhez és fellépéséhez.
2011-ben alakult meg a Talentum Programozóműhely, ahol a gyerekek NXT és EV3 Lego robotok építésével és programozásával foglalkoznak. A programozóműhely célja, hogy a matematika és programozás iránt érdeklődő diákoknak lehetőséget adjanak a csapatmunkára és a kreatív, alkotó tevékenységre. Munkatársaik folyamatosan képzik magukat különböző továbbképzéseken, valamint az SZMPSZ tehetséggondozással foglalkozó képzésein. Szakmai segítséget kapnak a kassai Šafárik Természettudományi Egyetem Informatika Tanszékének oktatóitól is (UPJŠ), akik gyakran eszközöket is kölcsönöznek a csoportnak a versenyekre való felkészüléshez.
(http://tehetseg.hu/tehetsegpont/tp-110-000-136)
A dunaszerdahelyi Kodály Zoltán Alapiskola Akkreditált Kiváló Tehetségponttal rendelkezik. Az iskola kiemelten foglalkozik a tehetséges diákokkal, művészeti, sport- és zenetagozatos osztályaikban emelt óraszámban fejlesztik a tehetséges diákokat. Országos és nemzetközi szintű versenyeken kitűnő eredményeket érnek el.