- A tehetség kézikönyve elé
- 1. A HAZAI TEHETSÉGSEGÍTÉS TÖRTÉNETE, EREDMÉNYEI 1990-IG
- 1.1. Tehetségsegítés Magyarországon a középkorban (1526-ig)
- 1.2. Tehetségsegítés a késői reneszánsz és a barokk korban (1526–1772)
- 1.3. Tehetségsegítés a magyar felvilágosodás korában (1772–1800)
- 1.4. Tehetségsegítés a nyelvújítás idején és a reformkorban (1800–1848)
- 1.5. A szervezett tehetségsegítés alapjainak lerakása a 19. században
- 1.6. Szervezett tehetségsegítés a századfordulótól a második világháborúig
- 1.7. Tehetségsegítés a szocializmusban a rendszerváltásig
- 1.1. Tehetségsegítés Magyarországon a középkorban (1526-ig)
- 2. Elméletek, módszerek, tehetségterületek
- 2.1. Intelligencia és tehetség; tehetségmodellek
- 2.2. Azonosítás, mérés; versenyek. A fejlesztés módszerei; eltérő fejlődési életutak
- 2.3. A tehetségígéretek fejlődésének általános jellemzői, kiemelten az alulteljesítő és speciális bánásmódot igénylő más tehetségesek fejlődésének sajátosságai
- 2.4. A komplex tehetségfejlesztő programok kidolgozásának tartalmi szempontjai
- 2.5. Pedagógiai és pszichológiai módszerek, eszközök a tehetségfejlesztő programok megvalósításához
- 2.6. Főbb tehetségterületek
- 2.7. Tehetséggondozó tantervek, programok készítésének metodikája
- 2.8. A komplex tehetséggondozó programok hatásvizsgálata
- 2.1. Intelligencia és tehetség; tehetségmodellek
- 3. SZAKEMBEREK, SZÉLES KÖRŰ EGYÜTTMŰKÖDÉS
- 4. TEHETSÉGSEGÍTŐ PROGRAMOK HAZÁNKBAN ÉS MÁS ORSZÁGOKBAN
- Tartalomjegyzék
4. TEHETSÉGSEGÍTŐ PROGRAMOK HAZÁNKBAN ÉS MÁS ORSZÁGOKBAN
Táblázatok jegyzéke
2.1.1. táblázat. A kreativitás négy szintje Kaufman és Beghetto (2009) nyomán
2.1.2. táblázat. Öndeterminációs kontinuum: Az emberi motivációk típusai a szabályozási stílusok és az okság észlelt helyének szempontjaival (Ryan és Deci, 2000, 61. nyomán újraszerkesztve)
2.1.3. táblázat. Oktatási és tanulási tőke és definícióik (Ziegler és mtsai, 2017, 27.)
2.1.4. táblázat. A tehetséges gyerekek hatékony fejlesztésére szolgáló keretek (Balogh, 2016, 50.)
2.2.1. táblázat. Az iskolai dokumentumok forrásai és példái
2.5.4.1. táblázat. Wiegersma (1989) modellje (Karner, 2009). A pályaorientációs szakemberek kompetenciamátrixának kialakítása. A modellt kiegészítettük a tehetség-tanácsadási szintekkel és kompetenciákkal
2.6.3.1. táblázat. A természettudományos megismerés és gondolkodás összetevői (Csapó és mtsai, 2015)
2.6.3.2. táblázat. A természettudományos tehetség összetevői életkor szerint (Yager, 1989; Nemcová, 2016)
2.6.3.3. táblázat. Az IBL és PBL összehasonlítása (Dobróné, 2015, 8.)
2.6.4.1. táblázat. A projekt terve