- A tehetség kézikönyve elé
- 1. A HAZAI TEHETSÉGSEGÍTÉS TÖRTÉNETE, EREDMÉNYEI 1990-IG
- 1.1. Tehetségsegítés Magyarországon a középkorban (1526-ig)
- 1.2. Tehetségsegítés a késői reneszánsz és a barokk korban (1526–1772)
- 1.3. Tehetségsegítés a magyar felvilágosodás korában (1772–1800)
- 1.4. Tehetségsegítés a nyelvújítás idején és a reformkorban (1800–1848)
- 1.5. A szervezett tehetségsegítés alapjainak lerakása a 19. században
- 1.6. Szervezett tehetségsegítés a századfordulótól a második világháborúig
- 1.7. Tehetségsegítés a szocializmusban a rendszerváltásig
- 1.1. Tehetségsegítés Magyarországon a középkorban (1526-ig)
- 2. Elméletek, módszerek, tehetségterületek
- 2.1. Intelligencia és tehetség; tehetségmodellek
- 2.2. Azonosítás, mérés; versenyek. A fejlesztés módszerei; eltérő fejlődési életutak
- 2.3. A tehetségígéretek fejlődésének általános jellemzői, kiemelten az alulteljesítő és speciális bánásmódot igénylő más tehetségesek fejlődésének sajátosságai
- 2.4. A komplex tehetségfejlesztő programok kidolgozásának tartalmi szempontjai
- 2.5. Pedagógiai és pszichológiai módszerek, eszközök a tehetségfejlesztő programok megvalósításához
- 2.6. Főbb tehetségterületek
- 2.7. Tehetséggondozó tantervek, programok készítésének metodikája
- 2.8. A komplex tehetséggondozó programok hatásvizsgálata
- 2.1. Intelligencia és tehetség; tehetségmodellek
- 3. SZAKEMBEREK, SZÉLES KÖRŰ EGYÜTTMŰKÖDÉS
- 4. TEHETSÉGSEGÍTŐ PROGRAMOK HAZÁNKBAN ÉS MÁS ORSZÁGOKBAN
- Tartalomjegyzék
4. TEHETSÉGSEGÍTŐ PROGRAMOK HAZÁNKBAN ÉS MÁS ORSZÁGOKBAN
4.1. Nemzeti programok, keretrendszerek, eredmények, víziók
4.1.1.2. Képzés adaptációja más felsőoktatási intézményben
Azoknak a felsőoktatási intézményeknek, melyek a debreceni Kossuth Lajos Tudományegyetem, később Debreceni Egyetem által 1999-ben alapított szakirányú továbbképzési, majd 2000-ben a pedagógus szakvizsga programot elindították, minden esetben három jogszabályt kellett figyelembe venniük, a 277/1997. (XII. 22.) Korm. rendeletet, a 29/1997. (IX. 16.) MKM rendeletet, a 41/1999. (X. 13.) OM rendeletet és az 1/2008. (I. 31.) OM rendeletet. Ezek az intézmények a környezetükben lévő igényekhez igazítják a szak indítását, így csak a teljesség igénye nélkül lehet ezeket az intézményeket bemutatni:
Apor Vilmos Katolikus Főiskola (Vác),
Debreceni Egyetem,
Eötvös Loránd Tudományegyetem,
Eszterházy Károly Egyetem,
Kaposvári Egyetem,
Károli Gáspárt Református Egyetem Tanítóképző Főiskolai Kar, Nagykőrös,
Miskolci Egyetem,
Nyugat-magyarországi Egyetem Benedek Elek Pedagógiai Kar, Sopron,
Pécsi Tudományegyetem,
Következő fejezet: >>> 4.1.1.2.1. Az ECHA-diploma hasznosítása