4. TEHETSÉGSEGÍTŐ PROGRAMOK HAZÁNKBAN ÉS MÁS ORSZÁGOKBAN

4.1. Nemzeti programok, keretrendszerek, eredmények, víziók

4.1.1. ECHA-képzések

4.1.1.2. Képzés adaptációja más felsőoktatási intézményben

Azoknak a felsőoktatási intézményeknek, melyek a debreceni Kossuth Lajos Tudományegyetem, később Debreceni Egyetem által 1999-ben alapított szakirányú továbbképzési, majd 2000-ben a pedagógus szakvizsga programot elindították, minden esetben három jogszabályt kellett figyelembe venniük, a 277/1997. (XII. 22.) Korm. rendeletet, a 29/1997. (IX. 16.) MKM rendeletet, a 41/1999. (X. 13.) OM rendeletet és az 1/2008. (I. 31.) OM rendeletet. Ezek az intézmények a környezetükben lévő igényekhez igazítják a szak indítását, így csak a teljesség igénye nélkül lehet ezeket az intézményeket bemutatni:

Apor Vilmos Katolikus Főiskola (Vác),

Debreceni Egyetem,

Eötvös Loránd Tudományegyetem,

Eszterházy Károly Egyetem,

Kaposvári Egyetem,

Károli Gáspárt Református Egyetem Tanítóképző Főiskolai Kar, Nagykőrös,

Miskolci Egyetem,

Nyugat-magyarországi Egyetem Benedek Elek Pedagógiai Kar, Sopron,

Pécsi Tudományegyetem,