• 4.1. Nemzeti programok, keretrendszerek, eredmények, víziók
    • 4.1.1. ECHA-képzések
      • 4.1.1.1. Képzési programok alakulása
      • 4.1.1.2. Képzés adaptációja más felsőoktatási intézményben
    • 4.1.2. Arany János Programok
      • 4.1.2.1. Arany János Tehetséggondozó Program
      • 4.1.2.2. Arany János Kollégiumi Program
      • 4.1.2.3. Arany János Kollégiumi – Szakközépiskolai (Szakiskolai) Program fő folyamatai, a folyamatok céljai, megvalósítandó tevékenységek
    • 4.1.3. A Nemzeti Tehetség Program
      • 4.1.3.1. Szakmai és szervezeti előzmények; a Magyar Tehetséggondozó Társaság szerepe
      • 4.1.3.2. A Nemzeti Tehetség Program létrejötte, céljai, működése
      • 4.1.3.3. Tehetséggondozás a felsőoktatásban
      • 4.1.3.4. A Nemzeti Tehetség Program értékei, hatása és további lehetséges szakmai irányai
    • 4.1.4. A Matehetsz szerepe a Nemzeti Tehetség Programban
      • 4.1.5. Az Európai Tehetségsegítő Hálózat (ETSN) kialakulása és jelentősége
      • 4.2. a határon túli Tehetségsegítés gyakorlata
        • 4.2.1. Tehetségsegítési helyzetkép a határon túli magyarok lakta területeken
          • 4.2.1.1. Szlovákiai helyzetkép
          • 4.2.1.2. Ukrajnai helyzetkép
          • 4.2.1.3. Romániai helyzetkép
          • 4.2.1.4. Szerbiai helyzetkép
          • 4.2.1.5. Egyéb országok tehetséggondozási tapasztalatai a magyar nyelvű oktatás tekintetében
        • 4.2.2. Tapasztalatok egyéb országokból
        • 4.3. Tehetségprogramok: nemzetközi tendenciák a tehetségnevelésben
          • 4.3.1. Elméleti alapok
            • 4.3.1.1. Tehetségmodellek és tehetségkomplexum
            • 4.3.1.2. Tehetségpedagógiai programok és ezek feltáró kutatása
          • 4.3.2. Tehetségprogramok a tehetségpedagógia nemzetközi gyakorlatából: néhány ország példája
            • 4.3.2.1. Kína
            • 4.3.2.2. Kazahsztán és Észtország
            • 4.3.2.3. Izrael és Ausztria
            • 4.3.2.4. Amerikai Egyesült Államok
            • 4.3.2.5. Törökország
          • 4.3.3. Összegzés. Visszatérő témák és tendenciák a tehetséggondozás nemzetközi gyakorlatában
          • Ábrák jegyzéke
            • Táblázatok jegyzéke
              • Tartalomjegyzék
              • A tehetség kézikönyve elé
                • 1. A HAZAI TEHETSÉGSEGÍTÉS TÖRTÉNETE, EREDMÉNYEI 1990-IG
                  • 1.1. Tehetségsegítés Magyarországon a középkorban (1526-ig)
                    • 1.2. Tehetségsegítés a késői reneszánsz és a barokk korban (1526–1772)
                      • 1.3. Tehetségsegítés a magyar felvilágosodás korában (1772–1800)
                        • 1.4. Tehetségsegítés a nyelvújítás idején és a reformkorban (1800–1848)
                          • 1.5. A szervezett tehetségsegítés alapjainak lerakása a 19. században
                            • 1.6. Szervezett tehetségsegítés a századfordulótól a második világháborúig
                              • 1.7. Tehetségsegítés a szocializmusban a rendszerváltásig
                              • 2. Elméletek, módszerek, tehetségterületek
                                • 2.1. Intelligencia és tehetség; tehetségmodellek
                                  • 2.2. Azonosítás, mérés; versenyek. A fejlesztés módszerei; eltérő fejlődési életutak
                                    • 2.3. A tehetségígéretek fejlődésének általános jellemzői, kiemelten az alulteljesítő és speciális bánásmódot igénylő más tehetségesek fejlődésének sajátosságai
                                      • 2.4. A komplex tehetségfejlesztő programok kidolgozásának tartalmi szempontjai
                                        • 2.5. Pedagógiai és pszichológiai módszerek, eszközök a tehetségfejlesztő programok megvalósításához
                                          • 2.6. Főbb tehetségterületek
                                            • 2.7. Tehetséggondozó tantervek, programok készítésének metodikája
                                              • 2.8. A komplex tehetséggondozó programok hatásvizsgálata
                                              • 3. SZAKEMBEREK, SZÉLES KÖRŰ EGYÜTTMŰKÖDÉS
                                                • 3.1. A fejlesztő szakemberek és a szülők együttműködése a tehetséggondozásban
                                                  • 3.2. A tehetségfejlesztő szakemberek szerepei, együttműködésük
                                                    • 3.3. Példaértékű, jelenleg működő tehetségterületi fejlesztő programok és komplex programok
                                                    • 4. TEHETSÉGSEGÍTŐ PROGRAMOK HAZÁNKBAN ÉS MÁS ORSZÁGOKBAN
                                                      • 4.1. Nemzeti programok, keretrendszerek, eredmények, víziók
                                                        • 4.2. a határon túli Tehetségsegítés gyakorlata
                                                          • 4.3. Tehetségprogramok: nemzetközi tendenciák a tehetségnevelésben
                                                            • Ábrák jegyzéke
                                                              • Táblázatok jegyzéke
                                                              • Tartalomjegyzék

                                                              4. TEHETSÉGSEGÍTŐ PROGRAMOK HAZÁNKBAN ÉS MÁS ORSZÁGOKBAN

                                                              4.1. Nemzeti programok, keretrendszerek, eredmények, víziók

                                                              Következő fejezet: >>> 4.1.1. ECHA-képzések

                                                              Impresszum Ajánlás, bevezetés és olvasási útmutató Kapcsolat

                                                              Impresszum

                                                              Ajánlás, bevezetés és olvasási útmutató

                                                              Kapcsolat