• 4.3.1. Elméleti alapok
    • 4.3.1.1. Tehetségmodellek és tehetségkomplexum
      • 4.3.1.2. Tehetségpedagógiai programok és ezek feltáró kutatása
        • 4.3.1.2.1. Tehetségpedagógiai programok és egyéb fejlesztőtevékenységek
        • 4.3.1.2.2. Tehetségpedagógiai programok feltáró kutatása
    • 4.3.2. Tehetségprogramok a tehetségpedagógia nemzetközi gyakorlatából: néhány ország példája
      • 4.3.2.1. Kína
        • 4.3.2.2. Kazahsztán és Észtország
          • 4.3.2.3. Izrael és Ausztria
            • 4.3.2.4. Amerikai Egyesült Államok
              • 4.3.2.5. Törökország
              • 4.3.3. Összegzés. Visszatérő témák és tendenciák a tehetséggondozás nemzetközi gyakorlatában
                • Tartalomjegyzék
                • A tehetség kézikönyve elé
                  • 1. A HAZAI TEHETSÉGSEGÍTÉS TÖRTÉNETE, EREDMÉNYEI 1990-IG
                    • 1.1. Tehetségsegítés Magyarországon a középkorban (1526-ig)
                      • 1.2. Tehetségsegítés a késői reneszánsz és a barokk korban (1526–1772)
                        • 1.3. Tehetségsegítés a magyar felvilágosodás korában (1772–1800)
                          • 1.4. Tehetségsegítés a nyelvújítás idején és a reformkorban (1800–1848)
                            • 1.5. A szervezett tehetségsegítés alapjainak lerakása a 19. században
                              • 1.6. Szervezett tehetségsegítés a századfordulótól a második világháborúig
                                • 1.7. Tehetségsegítés a szocializmusban a rendszerváltásig
                                • 2. Elméletek, módszerek, tehetségterületek
                                  • 2.1. Intelligencia és tehetség; tehetségmodellek
                                    • 2.2. Azonosítás, mérés; versenyek. A fejlesztés módszerei; eltérő fejlődési életutak
                                      • 2.3. A tehetségígéretek fejlődésének általános jellemzői, kiemelten az alulteljesítő és speciális bánásmódot igénylő más tehetségesek fejlődésének sajátosságai
                                        • 2.4. A komplex tehetségfejlesztő programok kidolgozásának tartalmi szempontjai
                                          • 2.5. Pedagógiai és pszichológiai módszerek, eszközök a tehetségfejlesztő programok megvalósításához
                                            • 2.6. Főbb tehetségterületek
                                              • 2.7. Tehetséggondozó tantervek, programok készítésének metodikája
                                                • 2.8. A komplex tehetséggondozó programok hatásvizsgálata
                                                • 3. SZAKEMBEREK, SZÉLES KÖRŰ EGYÜTTMŰKÖDÉS
                                                  • 3.1. A fejlesztő szakemberek és a szülők együttműködése a tehetséggondozásban
                                                    • 3.2. A tehetségfejlesztő szakemberek szerepei, együttműködésük
                                                      • 3.3. Példaértékű, jelenleg működő tehetségterületi fejlesztő programok és komplex programok
                                                      • 4. TEHETSÉGSEGÍTŐ PROGRAMOK HAZÁNKBAN ÉS MÁS ORSZÁGOKBAN
                                                        • 4.1. Nemzeti programok, keretrendszerek, eredmények, víziók
                                                          • 4.2. a határon túli Tehetségsegítés gyakorlata
                                                            • 4.3. Tehetségprogramok: nemzetközi tendenciák a tehetségnevelésben
                                                              • Ábrák jegyzéke
                                                                • Táblázatok jegyzéke
                                                                • Tartalomjegyzék

                                                                4. TEHETSÉGSEGÍTŐ PROGRAMOK HAZÁNKBAN ÉS MÁS ORSZÁGOKBAN

                                                                4.3. Tehetségprogramok: nemzetközi tendenciák a tehetségnevelésben

                                                                4.3.1. Elméleti alapok

                                                                Következő fejezet: >>> 4.3.1.1. Tehetségmodellek és tehetségkomplexum

                                                                Impresszum Ajánlás, bevezetés és olvasási útmutató Kapcsolat

                                                                Impresszum

                                                                Ajánlás, bevezetés és olvasási útmutató

                                                                Kapcsolat