2. Elméletek, módszerek, tehetségterületek

2.6. Főbb tehetségterületek

2.6.5. Tehetséggondozás a fizikatudományban

2.6.5.1. A tehetségről elméletileg fizikus szemmel

2.6.5.1.1. A tanulásban tehetségesek

Legelőször és legtöbbször olyan tanulókkal találkozhatunk tehetségkereső tevékenységünk során, akik a tanulásban mutatnak jó eredményeket. Jellemzőjük, hogy általában minden tantárgyból kiválót nyújtanak, mert

szorgalmasak,

jó a memóriájuk,

jó stratégiával tanulnak,

logikusan gondolkodnak,

motiváltak a sikerre,

van önbizalmuk.

Ezek a tulajdonságok jó alapot adnak ahhoz, hogy valaki fizikából is tehetségesnek mutatkozzon, ám nem feltétlenül elegendők. A fizikából tehetséges diák „több” és „kevesebb” is ennél. Lehetséges, hogy szorgalma, motivációja, önbizalma csak a későbbiekben alakul ki, viszont a tantárgyi sikerességhez a felsoroltakon túl még további momentumok is kellenek.