- A tehetség kézikönyve elé
- 1. A HAZAI TEHETSÉGSEGÍTÉS TÖRTÉNETE, EREDMÉNYEI 1990-IG
- 1.1. Tehetségsegítés Magyarországon a középkorban (1526-ig)
- 1.2. Tehetségsegítés a késői reneszánsz és a barokk korban (1526–1772)
- 1.3. Tehetségsegítés a magyar felvilágosodás korában (1772–1800)
- 1.4. Tehetségsegítés a nyelvújítás idején és a reformkorban (1800–1848)
- 1.5. A szervezett tehetségsegítés alapjainak lerakása a 19. században
- 1.6. Szervezett tehetségsegítés a századfordulótól a második világháborúig
- 1.7. Tehetségsegítés a szocializmusban a rendszerváltásig
- 1.1. Tehetségsegítés Magyarországon a középkorban (1526-ig)
- 2. Elméletek, módszerek, tehetségterületek
- 2.1. Intelligencia és tehetség; tehetségmodellek
- 2.2. Azonosítás, mérés; versenyek. A fejlesztés módszerei; eltérő fejlődési életutak
- 2.3. A tehetségígéretek fejlődésének általános jellemzői, kiemelten az alulteljesítő és speciális bánásmódot igénylő más tehetségesek fejlődésének sajátosságai
- 2.4. A komplex tehetségfejlesztő programok kidolgozásának tartalmi szempontjai
- 2.5. Pedagógiai és pszichológiai módszerek, eszközök a tehetségfejlesztő programok megvalósításához
- 2.6. Főbb tehetségterületek
- 2.7. Tehetséggondozó tantervek, programok készítésének metodikája
- 2.8. A komplex tehetséggondozó programok hatásvizsgálata
- 2.1. Intelligencia és tehetség; tehetségmodellek
- 3. SZAKEMBEREK, SZÉLES KÖRŰ EGYÜTTMŰKÖDÉS
- 4. TEHETSÉGSEGÍTŐ PROGRAMOK HAZÁNKBAN ÉS MÁS ORSZÁGOKBAN
- Tartalomjegyzék
2. Elméletek, módszerek, tehetségterületek
2.6.4. Tehetséggondozás a kémiatudományban
2.6.4.6. Számítógépes programok a tehetségfejlesztés szolgálatában
2.6.4.6.2. Az IKT-eszközök használatának jövőbeli lehetőségei
Az új mobilkommunikációs eszközök, a tabletek, iPadek, okostelefonok kiszélesítik az oktatási lehetőségek horizontját. Folyamatosan bővülnek a médiatartalmak elérési lehetőségei, lehetővé teszik a tantermeken kívüli tanítást; például üzemekben, múzeumokban történő óratartást.
Mobiltelefon-használattal egyszerű órai kísérletek végezhetők el (Bohdaneczkyné és mtsai, 2015). Egy példa erre:
Vezetőképesség vizsgálata mobiltelefon érintőképernyőjén:
Tegyünk védőfóliát (folpack) a készülékre, majd érintsünk a képernyőhöz fémdarabot, papírt, sót, cukrot, grafitrudat. Amennyiben a telefon működésbe lép, akkor a vizsgált anyag vezeti az áramot.
Az új tanulási módszerekben előtérbe kerül a digitális játékalapú tanulás módszere
Irodalom
Arányiné Haman Ágnes (2004).
Balogh László (2008).
Bohdaneczkyné Schág Judit, Balogh László (2010).
Bohdaneczky Lászlóné, Sarka Lajos, Tóth Zoltán (2015).
Következő fejezet: >>> 2.6.5. Tehetséggondozás a fizikatudományban