2. Elméletek, módszerek, tehetségterületek

2.6. Főbb tehetségterületek

2.6.12. Informatikai tehetség

2.6.12.2. Tehetséggondozás informatikával

2.6.12.2.2. Különböző tehetségterületek támogatása informatikával

A technológiai feladatok, a szimulációs feladatok, kutatási feladatok, tartalomfejlesztési feladatok minden területen jelen vannak, és magas szintű megoldásukhoz elengedhetetlen a tehetségígéretek fejlett IKT-kompetenciája (digitális írástudása, digitális információkezelése, digitális kommunikációja, digitális alkotóképessége), birtokolniuk kell a digitális modellezés, a digitális együttműködés, a digitális tanulás kompetenciákat és (lásd 2.6.12.1. alfejezet), rendelkezniük kell webműveltséggel is (lásd 2.6.12.2. alfejezet).

A következő lista számos olyan alkalmazást tartalmaz, amelyek informatikai hátteret nyújtanak a kutatásalapú tanuláshoz, a produktumok létrehozásához (Educatio, 2014, 3845.).

2.6.12.3. táblázat. A produktív gondolkodás elméleti modellje (Tóth P., 2007)

2.6.12.4. táblázat. A problémamegoldás komplex kognitív modellje (Tóth P., 2007)

Hasznos eszközök a kutatómunkához, adatgyűjtéshez:

Linkgyűjtők (Symbaloo; Protopage; Pearltrees).

Kérdőív (Google-kérdőív; Kérdőívem; Kwiksurveys).

Fájltárolás és -menedzsment (Google Drive; Dropbox; Onedrive).

Kollaboratív jegyzetelés (Titanpad; Google Dokumentumok; Scrumbir).

Adatok értékelése: