2. Elméletek, módszerek, tehetségterületek

2.6. Főbb tehetségterületek

2.6.12. Informatikai tehetség

2.6.12.3. Informatika a 21. század tanulásában, a sikeres és az alulteljesítő tehetségesek gondozásában

2.6.12.3.3. Tehetségvesztés csökkentése informatikával

Az informatika a közösségi tanulás előtérbe helyezésével hozzájárul a tehetségvesztés csökkentéséhez. Lehetővé teszi távolságok áthidalását és a kistelepülésekről való bekapcsolódást, a hátrányos helyzetű diákok bevonódását, az egyéni tanulási sajátosságok figyelembevételét.

A tehetséggondozó programokban a közvetített módszertan, az alapszabályok általános érvényűek. Alkalmazásuk arányát tekintve különbözik az egyén jellemzőitől függően. Így a sikeres, már azonosított és az alulteljesítők, alulellátottak, a kétszeresen vagy többszörösen kivételes tehetségesek számára is egyaránt érvényesek a következő elvek:

Odafigyelés, passzív gondolkodás....

Közepes mennyiségű inger....

A kérdések... jelzik és növelik a tudást.

Felnőtt és gyerek partnerek vegyenek részt a világ felfedezésében.

Legyen alkalmuk felfedezésre, találják ki a tudást, ne csak készen kapják!

A nyitott feladatok utat adnak a képzeletnek.

Kételkedéssel újragondolható az elsajátított tudás.

Igazi feladatokkal igazi tudást nyerhetünk.