- A tehetség kézikönyve elé
- 1. A HAZAI TEHETSÉGSEGÍTÉS TÖRTÉNETE, EREDMÉNYEI 1990-IG
- 1.1. Tehetségsegítés Magyarországon a középkorban (1526-ig)
- 1.2. Tehetségsegítés a késői reneszánsz és a barokk korban (1526–1772)
- 1.3. Tehetségsegítés a magyar felvilágosodás korában (1772–1800)
- 1.4. Tehetségsegítés a nyelvújítás idején és a reformkorban (1800–1848)
- 1.5. A szervezett tehetségsegítés alapjainak lerakása a 19. században
- 1.6. Szervezett tehetségsegítés a századfordulótól a második világháborúig
- 1.7. Tehetségsegítés a szocializmusban a rendszerváltásig
- 1.1. Tehetségsegítés Magyarországon a középkorban (1526-ig)
- 2. Elméletek, módszerek, tehetségterületek
- 2.1. Intelligencia és tehetség; tehetségmodellek
- 2.2. Azonosítás, mérés; versenyek. A fejlesztés módszerei; eltérő fejlődési életutak
- 2.3. A tehetségígéretek fejlődésének általános jellemzői, kiemelten az alulteljesítő és speciális bánásmódot igénylő más tehetségesek fejlődésének sajátosságai
- 2.4. A komplex tehetségfejlesztő programok kidolgozásának tartalmi szempontjai
- 2.5. Pedagógiai és pszichológiai módszerek, eszközök a tehetségfejlesztő programok megvalósításához
- 2.6. Főbb tehetségterületek
- 2.7. Tehetséggondozó tantervek, programok készítésének metodikája
- 2.8. A komplex tehetséggondozó programok hatásvizsgálata
- 2.1. Intelligencia és tehetség; tehetségmodellek
- 3. SZAKEMBEREK, SZÉLES KÖRŰ EGYÜTTMŰKÖDÉS
- 4. TEHETSÉGSEGÍTŐ PROGRAMOK HAZÁNKBAN ÉS MÁS ORSZÁGOKBAN
- Tartalomjegyzék
2. Elméletek, módszerek, tehetségterületek
2.6.12.4. Informatikai tehetséggondozó jó gyakorlatok és portfóliók 2018-ban
2.6.12.4.2. Jó gyakorlatok informatikával történő tehetséggondozásra
Bármilyen képességterületen tehetséges diákok gondozására ajánlott.
A projekttevékenység a digitális korszak egyénre szabott tanulási-tanítási környezetében valósul meg, blended szervezésű: egyharmad rész jelenléti és kétharmad rész Moodle keretrendszerre tervezett e-learningből áll.
Az alapprogram egy közlekedés tematikában átfogó, sok képességet és előzetes tudást mozgósító informatikai tehetséggondozó projekt (Fülöp, 2015). A projekt tervét a 2.6.12.13. ábra szemlélteti.
2.6.12.13. ábra. Közlekedés projekt gondolattérképe (Fülöp, 2015, 67.)
A projekt felépítése lehetővé teszi, hogy a diákok előzetes tudásuk, érdeklődésük és motivációjuk alapján a Bloom-féle megismerési modell (Bloom, 1956): megismerés, megértés, alkalmazás, elemzés, szintézis, értékelés szintjén kapcsolódjanak be a feladatok elvégzésébe. A tapasztalatszerzés, a tudás tudatosodása vagy az alkotó gondolkodás (Gyarmathy, 2013) szintjén tevékenykedjenek.
Az önként választott feladatok megfelelő szintű kihívást jelentenek a diákoknak, amelyek az egyén képességeikhez mérten kevesebb vagy több erőfeszítéssel teljesíthetők. A képességeknek megfelelő vagy azt kevéssé meghaladó szintű kihívások nem keltenek szorongást, és nem váltanak ki unalmat. A hozzáértés- és a hatékonyságérzést váltják ki, az „áramlatélményt” nyújtják. A flow ismételt megtapasztalása az egyént komplexitásra bírja. Elősegíti az új lehetőségek keresését
Következő fejezet: >>> 2.6.13. A vezetői tehetség felismerése és fejlesztése