• 2.6.12.1. Az informatika kompetenciarendszere
    • 2.6.12.1.1. Digitális kompetencia
      • 2.6.12.1.2. Informatikai kompetenciák
        • 2.6.12.1.3. A 21. századi készségek
        • 2.6.12.2. Tehetséggondozás informatikával
          • 2.6.12.2.1. Informatikai tehetségek tehetséggondozása
            • 2.6.12.2.2. Különböző tehetségterületek támogatása informatikával
              • 2.6.12.2.3. Különlegesen tehetségesek kibontakozásának segítése informatikával. Egyetemes tervezés
              • 2.6.12.3. Informatika a 21. század tanulásában, a sikeres és az alulteljesítő tehetségesek gondozásában
                • 2.6.12.3.1. A 21. század tanulása
                  • 2.6.12.3.2. Egyénre szabott tanítás-tanulás – Egyéni tanulási utak – Önszabályozó tanulás
                    • 2.6.12.3.3. Tehetségvesztés csökkentése informatikával
                    • 2.6.12.4. Informatikai tehetséggondozó jó gyakorlatok és portfóliók 2018-ban
                      • 2.6.12.4.1. Jó gyakorlatok informatikában tehetségeseknek
                        • 2.6.12.4.2. Jó gyakorlatok informatikával történő tehetséggondozásra
                        • Tartalomjegyzék
                        • A tehetség kézikönyve elé
                          • 1. A HAZAI TEHETSÉGSEGÍTÉS TÖRTÉNETE, EREDMÉNYEI 1990-IG
                            • 1.1. Tehetségsegítés Magyarországon a középkorban (1526-ig)
                              • 1.2. Tehetségsegítés a késői reneszánsz és a barokk korban (1526–1772)
                                • 1.3. Tehetségsegítés a magyar felvilágosodás korában (1772–1800)
                                  • 1.4. Tehetségsegítés a nyelvújítás idején és a reformkorban (1800–1848)
                                    • 1.5. A szervezett tehetségsegítés alapjainak lerakása a 19. században
                                      • 1.6. Szervezett tehetségsegítés a századfordulótól a második világháborúig
                                        • 1.7. Tehetségsegítés a szocializmusban a rendszerváltásig
                                        • 2. Elméletek, módszerek, tehetségterületek
                                          • 2.1. Intelligencia és tehetség; tehetségmodellek
                                            • 2.2. Azonosítás, mérés; versenyek. A fejlesztés módszerei; eltérő fejlődési életutak
                                              • 2.3. A tehetségígéretek fejlődésének általános jellemzői, kiemelten az alulteljesítő és speciális bánásmódot igénylő más tehetségesek fejlődésének sajátosságai
                                                • 2.4. A komplex tehetségfejlesztő programok kidolgozásának tartalmi szempontjai
                                                  • 2.5. Pedagógiai és pszichológiai módszerek, eszközök a tehetségfejlesztő programok megvalósításához
                                                    • 2.6. Főbb tehetségterületek
                                                      • 2.7. Tehetséggondozó tantervek, programok készítésének metodikája
                                                        • 2.8. A komplex tehetséggondozó programok hatásvizsgálata
                                                        • 3. SZAKEMBEREK, SZÉLES KÖRŰ EGYÜTTMŰKÖDÉS
                                                          • 3.1. A fejlesztő szakemberek és a szülők együttműködése a tehetséggondozásban
                                                            • 3.2. A tehetségfejlesztő szakemberek szerepei, együttműködésük
                                                              • 3.3. Példaértékű, jelenleg működő tehetségterületi fejlesztő programok és komplex programok
                                                              • 4. TEHETSÉGSEGÍTŐ PROGRAMOK HAZÁNKBAN ÉS MÁS ORSZÁGOKBAN
                                                                • 4.1. Nemzeti programok, keretrendszerek, eredmények, víziók
                                                                  • 4.2. a határon túli Tehetségsegítés gyakorlata
                                                                    • 4.3. Tehetségprogramok: nemzetközi tendenciák a tehetségnevelésben
                                                                      • Ábrák jegyzéke
                                                                        • Táblázatok jegyzéke
                                                                        • Tartalomjegyzék

                                                                        2. Elméletek, módszerek, tehetségterületek

                                                                        2.6. Főbb tehetségterületek

                                                                        2.6.12. Informatikai tehetség

                                                                        2.6.12.4. Informatikai tehetséggondozó jó gyakorlatok és portfóliók 2018-ban

                                                                        Következő fejezet: >>> 2.6.12.4.1. Jó gyakorlatok informatikában tehetségeseknek

                                                                        Impresszum Ajánlás, bevezetés és olvasási útmutató Kapcsolat

                                                                        Impresszum

                                                                        Ajánlás, bevezetés és olvasási útmutató

                                                                        Kapcsolat