- A tehetség kézikönyve elé
- 1. A HAZAI TEHETSÉGSEGÍTÉS TÖRTÉNETE, EREDMÉNYEI 1990-IG
- 1.1. Tehetségsegítés Magyarországon a középkorban (1526-ig)
- 1.2. Tehetségsegítés a késői reneszánsz és a barokk korban (1526–1772)
- 1.3. Tehetségsegítés a magyar felvilágosodás korában (1772–1800)
- 1.4. Tehetségsegítés a nyelvújítás idején és a reformkorban (1800–1848)
- 1.5. A szervezett tehetségsegítés alapjainak lerakása a 19. században
- 1.6. Szervezett tehetségsegítés a századfordulótól a második világháborúig
- 1.7. Tehetségsegítés a szocializmusban a rendszerváltásig
- 1.1. Tehetségsegítés Magyarországon a középkorban (1526-ig)
- 2. Elméletek, módszerek, tehetségterületek
- 2.1. Intelligencia és tehetség; tehetségmodellek
- 2.2. Azonosítás, mérés; versenyek. A fejlesztés módszerei; eltérő fejlődési életutak
- 2.3. A tehetségígéretek fejlődésének általános jellemzői, kiemelten az alulteljesítő és speciális bánásmódot igénylő más tehetségesek fejlődésének sajátosságai
- 2.4. A komplex tehetségfejlesztő programok kidolgozásának tartalmi szempontjai
- 2.5. Pedagógiai és pszichológiai módszerek, eszközök a tehetségfejlesztő programok megvalósításához
- 2.6. Főbb tehetségterületek
- 2.7. Tehetséggondozó tantervek, programok készítésének metodikája
- 2.8. A komplex tehetséggondozó programok hatásvizsgálata
- 2.1. Intelligencia és tehetség; tehetségmodellek
- 3. SZAKEMBEREK, SZÉLES KÖRŰ EGYÜTTMŰKÖDÉS
- 4. TEHETSÉGSEGÍTŐ PROGRAMOK HAZÁNKBAN ÉS MÁS ORSZÁGOKBAN
- Tartalomjegyzék
2. Elméletek, módszerek, tehetségterületek
2.6.12.1. Az informatika kompetenciarendszere
2.6.12.1.3. A 21. századi készségek
A Partnerség a 21. századi készségekért (The Partnership for 21st Century Skills [P21, 2015]) jelentős informatikai vállalkozásokat tömörít. Céljuk meghatározni azoknak a 21. századi készségeknek a körét, amelyekre a jelenlegi és a jövőbeli munkavállalóknak szüksége lesz.
A társulás 3 fő kategóriát definiál: (1) tanulási és innovációs készségek; (2) információs, média- és technológiai készségek; (3) életvezetési- és karrierkészségek.
A szingapúri National Institute of Education (NIE) 2009-ben
2.6.12.2. táblázat. NIE, 21. századi készségek és képességek
Az
2.6.12.9. ábra. A digitális kompetencia és a 21. századi készségek tájképe (Ala-Mutka, 2011)
„Az amerikai NAGB
2.6.12.10. ábra. Technológiai és mérnöki műveltségi keret az oktatás fejlődésének 2014-es, országos (NAGB, é. n., 12. alapján) (Tongori Ágota, 2012)
E fejezet 2.6.12.4. alfejezetében bemutatott jó gyakorlat tehetséggondozó programok mindegyikét tudatosan úgy építették fel, hogy elősegítse a tehetségígéretekben és azonosított tehetségekben a 21. századi készségek kialakítását.
Következő fejezet: >>> 2.6.12.2. Tehetséggondozás informatikával