- A tehetség kézikönyve elé
- 1. A HAZAI TEHETSÉGSEGÍTÉS TÖRTÉNETE, EREDMÉNYEI 1990-IG
- 1.1. Tehetségsegítés Magyarországon a középkorban (1526-ig)
- 1.2. Tehetségsegítés a késői reneszánsz és a barokk korban (1526–1772)
- 1.3. Tehetségsegítés a magyar felvilágosodás korában (1772–1800)
- 1.4. Tehetségsegítés a nyelvújítás idején és a reformkorban (1800–1848)
- 1.5. A szervezett tehetségsegítés alapjainak lerakása a 19. században
- 1.6. Szervezett tehetségsegítés a századfordulótól a második világháborúig
- 1.7. Tehetségsegítés a szocializmusban a rendszerváltásig
- 1.1. Tehetségsegítés Magyarországon a középkorban (1526-ig)
- 2. Elméletek, módszerek, tehetségterületek
- 2.1. Intelligencia és tehetség; tehetségmodellek
- 2.2. Azonosítás, mérés; versenyek. A fejlesztés módszerei; eltérő fejlődési életutak
- 2.3. A tehetségígéretek fejlődésének általános jellemzői, kiemelten az alulteljesítő és speciális bánásmódot igénylő más tehetségesek fejlődésének sajátosságai
- 2.4. A komplex tehetségfejlesztő programok kidolgozásának tartalmi szempontjai
- 2.5. Pedagógiai és pszichológiai módszerek, eszközök a tehetségfejlesztő programok megvalósításához
- 2.6. Főbb tehetségterületek
- 2.7. Tehetséggondozó tantervek, programok készítésének metodikája
- 2.8. A komplex tehetséggondozó programok hatásvizsgálata
- 2.1. Intelligencia és tehetség; tehetségmodellek
- 3. SZAKEMBEREK, SZÉLES KÖRŰ EGYÜTTMŰKÖDÉS
- 4. TEHETSÉGSEGÍTŐ PROGRAMOK HAZÁNKBAN ÉS MÁS ORSZÁGOKBAN
- Tartalomjegyzék
3. SZAKEMBEREK, SZÉLES KÖRŰ EGYÜTTMŰKÖDÉS
3.3. Példaértékű, jelenleg működő tehetségterületi fejlesztő programok és komplex programok
3.3.2. Nem tantervi rendszerbe illeszkedő foglalkozások, tevékenységek
3.3.2.4. Táborok
A táborok szervezése is a tehetséggondozó tevékenység szervezeti keretei és az alkalmazott módszerek közé tartozik. Nem a tantervi rendszerbe illeszkedő tevékenység, de nagyon sok esetben segíti a tantervi célokban megfogalmazottak elérését, megvalósítását, az ott tapasztaltak felhasználását az intézményi tevékenységben.
A tehetséggondozás sokszereplős rendszere a táborokban jelentősen segíti a különböző képességek alakulását. A táborokban jelen lehetnek a tanulók/fiatalok által jól ismert pedagógusok, kortárscsoport/barátok, de színesítik a szereplők csoportját pl. a diákmentorok, szülők és egyéb szakemberek.
A táborok nagyon alkalmasak különböző tartalmakkal való foglalkozásra (tematikus táborok, pl. matematika, művészet, sport stb.), egyéb tulajdonságok fejlesztésére (önismeret, kommunikáció, személyiségfejlesztés stb.) és komplex programok megvalósítására.