- A tehetség kézikönyve elé
- 1. A HAZAI TEHETSÉGSEGÍTÉS TÖRTÉNETE, EREDMÉNYEI 1990-IG
- 1.1. Tehetségsegítés Magyarországon a középkorban (1526-ig)
- 1.2. Tehetségsegítés a késői reneszánsz és a barokk korban (1526–1772)
- 1.3. Tehetségsegítés a magyar felvilágosodás korában (1772–1800)
- 1.4. Tehetségsegítés a nyelvújítás idején és a reformkorban (1800–1848)
- 1.5. A szervezett tehetségsegítés alapjainak lerakása a 19. században
- 1.6. Szervezett tehetségsegítés a századfordulótól a második világháborúig
- 1.7. Tehetségsegítés a szocializmusban a rendszerváltásig
- 1.1. Tehetségsegítés Magyarországon a középkorban (1526-ig)
- 2. Elméletek, módszerek, tehetségterületek
- 2.1. Intelligencia és tehetség; tehetségmodellek
- 2.2. Azonosítás, mérés; versenyek. A fejlesztés módszerei; eltérő fejlődési életutak
- 2.3. A tehetségígéretek fejlődésének általános jellemzői, kiemelten az alulteljesítő és speciális bánásmódot igénylő más tehetségesek fejlődésének sajátosságai
- 2.4. A komplex tehetségfejlesztő programok kidolgozásának tartalmi szempontjai
- 2.5. Pedagógiai és pszichológiai módszerek, eszközök a tehetségfejlesztő programok megvalósításához
- 2.6. Főbb tehetségterületek
- 2.7. Tehetséggondozó tantervek, programok készítésének metodikája
- 2.8. A komplex tehetséggondozó programok hatásvizsgálata
- 2.1. Intelligencia és tehetség; tehetségmodellek
- 3. SZAKEMBEREK, SZÉLES KÖRŰ EGYÜTTMŰKÖDÉS
- 4. TEHETSÉGSEGÍTŐ PROGRAMOK HAZÁNKBAN ÉS MÁS ORSZÁGOKBAN
- Tartalomjegyzék
2. Elméletek, módszerek, tehetségterületek
2.6.4. Tehetséggondozás a kémiatudományban
2.6.4.2. A tehetség gondozása, tanórán kívüli gazdagító programok
2.6.4.2.3. Tudományos kutatómunka mentori rendszerben
A tehetséges tanulókkal történő foglalkozás színtere nem csak az iskola lehet. A tanulók különböző kutatóhelyeken is dolgozhatnak, melyre kiváló lehetőséget kínál a Kutató Diák mozgalom. A tanulók tehetségének kibontakoztatása mentorok segítségével történhet, nevüket és a választható kutatási témákat egy listán teszik közzé. Ebben a rendszerben a diákok lehetőséget kapnak olyan feladatok megvalósítására, amelyet egy kutatólaboratóriumban végezhetnek. A mentor egyénileg foglalkozik velük, irányítja munkájukat (www.kutdiak.hu), valamint a Tehetség Kapu internetes portálján is tudnak mentorokat találni. A felsőoktatási intézmények is hirdetnek tehetséges tanulók számára különböző kutatási lehetőségeket.
Következő fejezet: >>> 2.6.4.2.4. Kémia tehetséggondozó szaktáborok