2. Elméletek, módszerek, tehetségterületek

2.6. Főbb tehetségterületek

2.6.11. A táncos tehetség felismerése és fejlesztése

2.6.11.5. A táncos tehetségek fejlesztésének lehetséges módszerei

2.6.11.5.1. Tréning és technika

Ahhoz, hogy kiemelkedő táncos eredmények szülessenek, szükség van a test célirányos és tudatos felkészítésére a táncos tevékenységre, illetve – ahogyan a sport terén – a táncos tevékenység során is szükség van a test speciális edzésére, tréningjére, az állóképesség növelésére, a test és az izomzat formálására.

A tánctechnika, a táncos mozgás egyes részterületeire irányul, része a tánctanulás folyamatának. A technika a variációs és kombinációs lehetőségeket vizsgálja, és folyamatosan hoz létre új tartalmakat. A táncpedagógus mindig egy adott fejlesztési cél elérése érdekében, az adott csoportra vagy egyénre formálva tervezi meg a tánctechnikai gyakorlatokat. Gyakorló, fejlesztő, ügyesítő, előkészítő, tudatosító funkciója van. A pedagógusok saját maguk fejlesztik ki a tánctechnikai rendszerüket, vagy mások által kidolgozott rendszereket alkalmaznak. A tehetségfejlesztő programokban a táncosok maguk is létrehozhatnak technikai gyakorlatokat már egészen kis kortól kezdődően. A monotóniatűrés olyan képesség, amely a táncos fejlődésében meghatározó. A technikai elemek gyakorlása sok esetben extrém kitartást feltételez.