- A tehetség kézikönyve elé
- 1. A HAZAI TEHETSÉGSEGÍTÉS TÖRTÉNETE, EREDMÉNYEI 1990-IG
- 1.1. Tehetségsegítés Magyarországon a középkorban (1526-ig)
- 1.2. Tehetségsegítés a késői reneszánsz és a barokk korban (1526–1772)
- 1.3. Tehetségsegítés a magyar felvilágosodás korában (1772–1800)
- 1.4. Tehetségsegítés a nyelvújítás idején és a reformkorban (1800–1848)
- 1.5. A szervezett tehetségsegítés alapjainak lerakása a 19. században
- 1.6. Szervezett tehetségsegítés a századfordulótól a második világháborúig
- 1.7. Tehetségsegítés a szocializmusban a rendszerváltásig
- 1.1. Tehetségsegítés Magyarországon a középkorban (1526-ig)
- 2. Elméletek, módszerek, tehetségterületek
- 2.1. Intelligencia és tehetség; tehetségmodellek
- 2.2. Azonosítás, mérés; versenyek. A fejlesztés módszerei; eltérő fejlődési életutak
- 2.3. A tehetségígéretek fejlődésének általános jellemzői, kiemelten az alulteljesítő és speciális bánásmódot igénylő más tehetségesek fejlődésének sajátosságai
- 2.4. A komplex tehetségfejlesztő programok kidolgozásának tartalmi szempontjai
- 2.5. Pedagógiai és pszichológiai módszerek, eszközök a tehetségfejlesztő programok megvalósításához
- 2.6. Főbb tehetségterületek
- 2.7. Tehetséggondozó tantervek, programok készítésének metodikája
- 2.8. A komplex tehetséggondozó programok hatásvizsgálata
- 2.1. Intelligencia és tehetség; tehetségmodellek
- 3. SZAKEMBEREK, SZÉLES KÖRŰ EGYÜTTMŰKÖDÉS
- 4. TEHETSÉGSEGÍTŐ PROGRAMOK HAZÁNKBAN ÉS MÁS ORSZÁGOKBAN
- Tartalomjegyzék
2. Elméletek, módszerek, tehetségterületek
2.8. A komplex tehetséggondozó programok hatásvizsgálata
2.8.4. A bemérő és hatásvizsgálatok összefüggései, a hatásvizsgálatok menete és tervezése
2.8.4.2. A komplex tehetséggondozó program céljának, fő tevékenységeinek áttekintése
Ahhoz, hogy bármilyen jelenség hatását vizsgálni lehessen, szükség van annak alapos ismeretére. A komplex tehetséggondozó program cél- és tevékenységrendszere mutatja meg, hogy a program tervezői milyen hatásokat szándékoznak elérni. A hatásvizsgálat feladata épp az, hogy kimutassa, sikerült-e a programnak a tervezett hatásokat elérnie. Ennek érdekében a következő kérdéseket érdemes áttekinteni és konkretizálni: Melyik tehetségterületen, milyen tehetséggondozó tevékenységeket valósít meg a program? Milyen aktivitásokat tervez a személyiségfejlesztés területén? A tehetség erős oldalának a fejlesztése mellett a gyengeségek kiküszöbölésével a program mely elemei foglalkoznak majd? Milyen indikátorokat fogalmaz meg a program? A komplex tehetséggondozó program ismerete teszi lehetővé a hatásvizsgálat fókuszainak a kijelölését, a kutatás tárgyának meghatározását.
Következő fejezet: >>> 2.8.4.3. A hatásvizsgálat céljának, tárgyának kijelölése, konkretizálása