• 2.6.5.1. A tehetségről elméletileg fizikus szemmel
    • 2.6.5.1.1. A tanulásban tehetségesek
      • 2.6.5.1.2. A gondolkodásban tehetségesek
        • 2.6.5.1.3. Matematikai készségekben tehetségesek
          • 2.6.5.1.4. Gyakorlati tevékenységben tehetségesek
            • 2.6.5.1.5. Az eszközkészítésben tehetségesek
            • 2.6.5.2. A tehetséges tanulók azonosítása és fejlesztése fizikából
              • 2.6.5.2.1. A tehetséges tanulók azonosításának nehézségei
                • 2.6.5.2.2. Az elméletben kiemelkedők tehetségazonosítása
                  • 2.6.5.2.3. Gyakorlati tevékenységben kiemelkedők tehetségazonosítása
                    • 2.6.5.2.4. A hétköznapok technikái
                    • 2.6.5.3. A tehetségfejlesztés lehetőségei a fizikatudományban
                      • 2.6.5.3.1. A tanulásban jók fejlesztése
                        • 2.6.5.3.2. Gondolkodásban tehetségesek fejlesztése
                          • 2.6.5.3.3. A matematikában tehetségesek fejlesztése
                            • 2.6.5.3.4. Eszközhasználatban tehetségesek fejlesztése
                              • 2.6.5.3.5. Tehetségfejlesztő stratégiák, technikák a fizikatudományban
                              • 2.6.5.4. További tehetségfejlesztő eszközök a fizikatudományban
                                • 2.6.5.4.1. Az infokommunikációs technika szerepe
                                  • 2.6.5.4.2. Fizikai feladatok, feladatmegoldások szerepe a tehetségfejlesztésben a fizikatudományban
                                  • Tartalomjegyzék
                                  • A tehetség kézikönyve elé
                                    • 1. A HAZAI TEHETSÉGSEGÍTÉS TÖRTÉNETE, EREDMÉNYEI 1990-IG
                                      • 1.1. Tehetségsegítés Magyarországon a középkorban (1526-ig)
                                        • 1.2. Tehetségsegítés a késői reneszánsz és a barokk korban (1526–1772)
                                          • 1.3. Tehetségsegítés a magyar felvilágosodás korában (1772–1800)
                                            • 1.4. Tehetségsegítés a nyelvújítás idején és a reformkorban (1800–1848)
                                              • 1.5. A szervezett tehetségsegítés alapjainak lerakása a 19. században
                                                • 1.6. Szervezett tehetségsegítés a századfordulótól a második világháborúig
                                                  • 1.7. Tehetségsegítés a szocializmusban a rendszerváltásig
                                                  • 2. Elméletek, módszerek, tehetségterületek
                                                    • 2.1. Intelligencia és tehetség; tehetségmodellek
                                                      • 2.2. Azonosítás, mérés; versenyek. A fejlesztés módszerei; eltérő fejlődési életutak
                                                        • 2.3. A tehetségígéretek fejlődésének általános jellemzői, kiemelten az alulteljesítő és speciális bánásmódot igénylő más tehetségesek fejlődésének sajátosságai
                                                          • 2.4. A komplex tehetségfejlesztő programok kidolgozásának tartalmi szempontjai
                                                            • 2.5. Pedagógiai és pszichológiai módszerek, eszközök a tehetségfejlesztő programok megvalósításához
                                                              • 2.6. Főbb tehetségterületek
                                                                • 2.7. Tehetséggondozó tantervek, programok készítésének metodikája
                                                                  • 2.8. A komplex tehetséggondozó programok hatásvizsgálata
                                                                  • 3. SZAKEMBEREK, SZÉLES KÖRŰ EGYÜTTMŰKÖDÉS
                                                                    • 3.1. A fejlesztő szakemberek és a szülők együttműködése a tehetséggondozásban
                                                                      • 3.2. A tehetségfejlesztő szakemberek szerepei, együttműködésük
                                                                        • 3.3. Példaértékű, jelenleg működő tehetségterületi fejlesztő programok és komplex programok
                                                                        • 4. TEHETSÉGSEGÍTŐ PROGRAMOK HAZÁNKBAN ÉS MÁS ORSZÁGOKBAN
                                                                          • 4.1. Nemzeti programok, keretrendszerek, eredmények, víziók
                                                                            • 4.2. a határon túli Tehetségsegítés gyakorlata
                                                                              • 4.3. Tehetségprogramok: nemzetközi tendenciák a tehetségnevelésben
                                                                                • Ábrák jegyzéke
                                                                                  • Táblázatok jegyzéke
                                                                                  • Tartalomjegyzék

                                                                                  2. Elméletek, módszerek, tehetségterületek

                                                                                  2.6. Főbb tehetségterületek

                                                                                  2.6.5. Tehetséggondozás a fizikatudományban

                                                                                  2.6.5.2. A tehetséges tanulók azonosítása és fejlesztése fizikából

                                                                                  Következő fejezet: >>> 2.6.5.2.1. A tehetséges tanulók azonosításának nehézségei

                                                                                  Impresszum Ajánlás, bevezetés és olvasási útmutató Kapcsolat

                                                                                  Impresszum

                                                                                  Ajánlás, bevezetés és olvasási útmutató

                                                                                  Kapcsolat