2. Elméletek, módszerek, tehetségterületek

2.4. A komplex tehetségfejlesztő programok kidolgozásának tartalmi szempontjai

2.4.3. A tehetséges gyerek, fiatal gyenge oldalának fejlesztése

2.4.3.2. Újabb gyakori gyenge oldal a tehetségeseknél: a hatékony információfeldolgozási stratégiák hiánya

A motiválatlanság mellett gyakran előforduló probléma a tehetség kibontakozásának akadályaként a hatékony információfeldolgozási stratégiák hiánya. Már jó ideje megfogalmazódik az iskolával szemben az az igény, hogy alakítsa ki az önálló tanulás képességét a gyerekekben. Ma már elmondhatjuk, hogy stabil elméleti háttérrel rendelkezünk, egyre több kérdőív, fejlesztő módszer lát napvilágot, lehet mire építeni a hatékony fejlesztést (vö. Balogh, 2011 – www.mateh.hu, Tehetség-szakirodalom, Könyvek; Balogh, Vitális, 1997; Mező, 2002, 2010; Oroszlány, 2004; Szitó, 1987; Tóth L, 2015 – www.tehetseg.hu, Géniusz Műhely).