• 3.3.1. Programok, oktatási formák, melyek a tanulók/fiatalok „normál” tantervi nevelésén-oktatásán belül szerveződnek
    • 3.3.1.1. Az átlagosnál magasabb szintű tanulmányi eredményeket elérő iskolák
      • 3.3.1.2. 6 és 8 évfolyamos középiskolai oktatás
        • 3.3.1.3. Két tanítási nyelvű oktatási intézmények
          • 3.3.1.4. Emelt szintű képzést nyújtó intézmények
            • 3.3.1.5. Alapfokú, középfokú művészeti intézmények
              • 3.3.1.6. Sporttagozatos iskolák
                • 3.3.1.7. Arany János Tehetséggondozó Program
                • 3.3.2. Nem tantervi rendszerbe illeszkedő foglalkozások, tevékenységek
                  • 3.3.2.1. Versenyek
                    • 3.3.2.2. Művészeti tevékenységek
                      • 3.3.2.3. Tudományos tevékenység
                        • 3.3.2.4. Táborok
                          • 3.3.2.5. Tehetségpontok
                          • 3.3.3. Komplex programok a köznevelésben
                            • 3.3.4. Tehetséges tanulók támogatására irányuló programok
                              • 3.3.4.1. Állami fenntartású ösztöndíjprogramok
                                • 3.3.4.2. Önkormányzati működtetésű ösztöndíjprogramok
                                  • 3.3.4.3. Nem kormányzati fenntartású intézmények támogató programjai (pl. civil kezdeményezések, vállalatok, vállalkozások stb.)
                                  • Tartalomjegyzék
                                  • A tehetség kézikönyve elé
                                    • 1. A HAZAI TEHETSÉGSEGÍTÉS TÖRTÉNETE, EREDMÉNYEI 1990-IG
                                      • 1.1. Tehetségsegítés Magyarországon a középkorban (1526-ig)
                                        • 1.2. Tehetségsegítés a késői reneszánsz és a barokk korban (1526–1772)
                                          • 1.3. Tehetségsegítés a magyar felvilágosodás korában (1772–1800)
                                            • 1.4. Tehetségsegítés a nyelvújítás idején és a reformkorban (1800–1848)
                                              • 1.5. A szervezett tehetségsegítés alapjainak lerakása a 19. században
                                                • 1.6. Szervezett tehetségsegítés a századfordulótól a második világháborúig
                                                  • 1.7. Tehetségsegítés a szocializmusban a rendszerváltásig
                                                  • 2. Elméletek, módszerek, tehetségterületek
                                                    • 2.1. Intelligencia és tehetség; tehetségmodellek
                                                      • 2.2. Azonosítás, mérés; versenyek. A fejlesztés módszerei; eltérő fejlődési életutak
                                                        • 2.3. A tehetségígéretek fejlődésének általános jellemzői, kiemelten az alulteljesítő és speciális bánásmódot igénylő más tehetségesek fejlődésének sajátosságai
                                                          • 2.4. A komplex tehetségfejlesztő programok kidolgozásának tartalmi szempontjai
                                                            • 2.5. Pedagógiai és pszichológiai módszerek, eszközök a tehetségfejlesztő programok megvalósításához
                                                              • 2.6. Főbb tehetségterületek
                                                                • 2.7. Tehetséggondozó tantervek, programok készítésének metodikája
                                                                  • 2.8. A komplex tehetséggondozó programok hatásvizsgálata
                                                                  • 3. SZAKEMBEREK, SZÉLES KÖRŰ EGYÜTTMŰKÖDÉS
                                                                    • 3.1. A fejlesztő szakemberek és a szülők együttműködése a tehetséggondozásban
                                                                      • 3.2. A tehetségfejlesztő szakemberek szerepei, együttműködésük
                                                                        • 3.3. Példaértékű, jelenleg működő tehetségterületi fejlesztő programok és komplex programok
                                                                        • 4. TEHETSÉGSEGÍTŐ PROGRAMOK HAZÁNKBAN ÉS MÁS ORSZÁGOKBAN
                                                                          • 4.1. Nemzeti programok, keretrendszerek, eredmények, víziók
                                                                            • 4.2. a határon túli Tehetségsegítés gyakorlata
                                                                              • 4.3. Tehetségprogramok: nemzetközi tendenciák a tehetségnevelésben
                                                                                • Ábrák jegyzéke
                                                                                  • Táblázatok jegyzéke
                                                                                  • Tartalomjegyzék

                                                                                  3. SZAKEMBEREK, SZÉLES KÖRŰ EGYÜTTMŰKÖDÉS

                                                                                  3.3. Példaértékű, jelenleg működő tehetségterületi fejlesztő programok és komplex programok

                                                                                  3.3.1. Programok, oktatási formák, melyek a tanulók/fiatalok „normál” tantervi nevelésén-oktatásán belül szerveződnek

                                                                                  Következő fejezet: >>> 3.3.1.1. Az átlagosnál magasabb szintű tanulmányi eredményeket elérő iskolák

                                                                                  Impresszum Ajánlás, bevezetés és olvasási útmutató Kapcsolat

                                                                                  Impresszum

                                                                                  Ajánlás, bevezetés és olvasási útmutató

                                                                                  Kapcsolat