• 2.1.1.1. Bevezetés
    • 2.1.1.2. A tehetségfogalom mint a tehetségelméletek alapja
      • 2.1.1.3. A klasszikus tehetségelméletek bemutatása
        • 2.1.1.3.1. Renzulli háromkörös tehetségmodellje
          • 2.1.1.3.2. Mönks tehetségmodellje
            • 2.1.1.3.3. Tannenbaum csillagmodellje (1983)
              • 2.1.1.3.4. Czeizel 2×4+1 faktoros modellje
                • 2.1.1.3.5. Piirto piramismodellje (1998)
                • 2.1.1.4. A környezet szerepét differenciáltabban bemutató újabb modellek
                  • 2.1.1.4.1. Sternberg WICS-modellje
                    • 2.1.1.4.2. Gagnè megkülönböztető tehetségmodellje
                      • 2.1.1.4.3. Heller München-modellje (a hatékony tanítási környezet modellje)
                        • 2.1.1.4.4. Betts autonóm tanuló modellje (1986)
                          • 2.1.1.4.5. Ziegler akciotóp (Actiotope) modellje
                            • 2.1.1.4.6. Silverman tehetséggondozási koncepciója (1998)
                              • 2.1.1.4.7. Eyre – „Átfogó lépések rendszere”
                              • 2.1.1.5. Öröklés – környezet – gyakorlás a szakértelem megszerzésében
                                • 2.1.1.5.1. Simonton emergens-epigenetikai modellje
                                  • 2.1.1.5.2. Ericsson – a szakértővé válás útja
                                  • 2.1.1.6. Összefoglalás
                                    • 2.1.1.7. A 21. század új kihívásai
                                      • Tartalomjegyzék
                                      • A tehetség kézikönyve elé
                                        • 1. A HAZAI TEHETSÉGSEGÍTÉS TÖRTÉNETE, EREDMÉNYEI 1990-IG
                                          • 1.1. Tehetségsegítés Magyarországon a középkorban (1526-ig)
                                            • 1.2. Tehetségsegítés a késői reneszánsz és a barokk korban (1526–1772)
                                              • 1.3. Tehetségsegítés a magyar felvilágosodás korában (1772–1800)
                                                • 1.4. Tehetségsegítés a nyelvújítás idején és a reformkorban (1800–1848)
                                                  • 1.5. A szervezett tehetségsegítés alapjainak lerakása a 19. században
                                                    • 1.6. Szervezett tehetségsegítés a századfordulótól a második világháborúig
                                                      • 1.7. Tehetségsegítés a szocializmusban a rendszerváltásig
                                                      • 2. Elméletek, módszerek, tehetségterületek
                                                        • 2.1. Intelligencia és tehetség; tehetségmodellek
                                                          • 2.2. Azonosítás, mérés; versenyek. A fejlesztés módszerei; eltérő fejlődési életutak
                                                            • 2.3. A tehetségígéretek fejlődésének általános jellemzői, kiemelten az alulteljesítő és speciális bánásmódot igénylő más tehetségesek fejlődésének sajátosságai
                                                              • 2.4. A komplex tehetségfejlesztő programok kidolgozásának tartalmi szempontjai
                                                                • 2.5. Pedagógiai és pszichológiai módszerek, eszközök a tehetségfejlesztő programok megvalósításához
                                                                  • 2.6. Főbb tehetségterületek
                                                                    • 2.7. Tehetséggondozó tantervek, programok készítésének metodikája
                                                                      • 2.8. A komplex tehetséggondozó programok hatásvizsgálata
                                                                      • 3. SZAKEMBEREK, SZÉLES KÖRŰ EGYÜTTMŰKÖDÉS
                                                                        • 3.1. A fejlesztő szakemberek és a szülők együttműködése a tehetséggondozásban
                                                                          • 3.2. A tehetségfejlesztő szakemberek szerepei, együttműködésük
                                                                            • 3.3. Példaértékű, jelenleg működő tehetségterületi fejlesztő programok és komplex programok
                                                                            • 4. TEHETSÉGSEGÍTŐ PROGRAMOK HAZÁNKBAN ÉS MÁS ORSZÁGOKBAN
                                                                              • 4.1. Nemzeti programok, keretrendszerek, eredmények, víziók
                                                                                • 4.2. a határon túli Tehetségsegítés gyakorlata
                                                                                  • 4.3. Tehetségprogramok: nemzetközi tendenciák a tehetségnevelésben
                                                                                    • Ábrák jegyzéke
                                                                                      • Táblázatok jegyzéke
                                                                                      • Tartalomjegyzék

                                                                                      2. Elméletek, módszerek, tehetségterületek

                                                                                      2.1. Intelligencia és tehetség; tehetségmodellek

                                                                                      2.1.1. Tehetségmodellek mint a fejlesztő programok kiindulási alapjai

                                                                                      2.1.1.3. A klasszikus tehetségelméletek bemutatása

                                                                                      Következő fejezet: >>> 2.1.1.3.1. Renzulli háromkörös tehetségmodellje

                                                                                      Impresszum Ajánlás, bevezetés és olvasási útmutató Kapcsolat

                                                                                      Impresszum

                                                                                      Ajánlás, bevezetés és olvasási útmutató

                                                                                      Kapcsolat