• 2.3.1. A tehetségfejlődés időperspektívája
    • 2.3.1.1. A tehetség kibontakozásának fejlődési és életútszemlélete
      • 2.3.1.2. Korai általános és speciális tehetségjegyek; a fejlődés életkori sajátosságai
        • 2.3.1.2.1. A tehetség korai általános jegyei
        • 2.3.1.2.2. A tehetségfejlődés főbb jellemzői gyermek- és serdülőkorban
        • 2.3.1.2.3. A csodagyerekek sajátosságai
      • 2.3.1.3. A szocioemocionális fejlődés speciális kérdései: az identitás és moralitás fejlődésének jellemzői tehetséges gyermekek és serdülők körében
        • 2.3.1.3.1. A morális fejlődés tehetségeseknél
        • 2.3.1.3.2. A tehetségesek identitásfejlődésének kérdései
      • 2.3.1.4. Pszichoszociális változók mint a tehetségfejlődés meghatározó faktorai
        • 2.3.1.4.1. A család hatásai
        • 2.3.1.4.2. A tehetségfejlődést támogató iskolai légkör és tanári személyiség
        • 2.3.1.4.3. Pozitív pszichológiai szemlélet az iskolában, kreatív klíma, a mindset szerepe a képességek kibontakoztatásában
      • 2.3.1.5. A felnőttkori tehetség jellemzői
      • 2.3.2. A tehetség mint aszinkron fejlődés
        • 2.3.2.1. Az aszinkron és diszszinkron fejlődés fogalma
          • 2.3.2.2. Az aszinkrónia típusai és szintjei
            • 2.3.2.3. A kétszeresen kivételes tehetségek jellemzői, oktatásuk és nevelésük főbb elvei
              • 2.3.2.3.1. A kétszeres kivételesség fogalma
              • 2.3.2.3.2. A kétszeresen kivételes személyek személyiségének általános jellemzői
              • 2.3.2.3.3. A kétszeresen kivételes gyermekek oktatásának és nevelésének főbb alapelvei
            • 2.3.2.4. A kétszeresen kivételes tanulók speciális csoportjai
              • 2.3.2.4.1. Tehetség és tanulási zavar
              • 2.3.2.4.2. Tehetség és ADHD
              • 2.3.2.4.3. Tehetség és Asperger-szindróma
          • 2.3.3. Intenzitás és szenzitivitás egy életen át
            • 2.3.3.1. Intenzitás és szenzitivitás
              • 2.3.3.2. Fejlődési potenciálok a Dabrowski-féle pozitív dezintegráció tükrében
              • 2.3.4. Speciális tehetségcsoportok
                • 2.3.4.1. Alulreprezentált és alulellátott csoportok a tehetséggondozásban
                  • 2.3.4.2. A kreatív tehetségek fejlődésének kérdései
                    • 2.3.4.3. A női tehetség kibontakozásának kérdései
                      • 2.3.4.4. Alulteljesítő tehetségek
                      • Tartalomjegyzék
                      • A tehetség kézikönyve elé
                        • 1. A HAZAI TEHETSÉGSEGÍTÉS TÖRTÉNETE, EREDMÉNYEI 1990-IG
                          • 1.1. Tehetségsegítés Magyarországon a középkorban (1526-ig)
                            • 1.2. Tehetségsegítés a késői reneszánsz és a barokk korban (1526–1772)
                              • 1.3. Tehetségsegítés a magyar felvilágosodás korában (1772–1800)
                                • 1.4. Tehetségsegítés a nyelvújítás idején és a reformkorban (1800–1848)
                                  • 1.5. A szervezett tehetségsegítés alapjainak lerakása a 19. században
                                    • 1.6. Szervezett tehetségsegítés a századfordulótól a második világháborúig
                                      • 1.7. Tehetségsegítés a szocializmusban a rendszerváltásig
                                      • 2. Elméletek, módszerek, tehetségterületek
                                        • 2.1. Intelligencia és tehetség; tehetségmodellek
                                          • 2.2. Azonosítás, mérés; versenyek. A fejlesztés módszerei; eltérő fejlődési életutak
                                            • 2.3. A tehetségígéretek fejlődésének általános jellemzői, kiemelten az alulteljesítő és speciális bánásmódot igénylő más tehetségesek fejlődésének sajátosságai
                                              • 2.4. A komplex tehetségfejlesztő programok kidolgozásának tartalmi szempontjai
                                                • 2.5. Pedagógiai és pszichológiai módszerek, eszközök a tehetségfejlesztő programok megvalósításához
                                                  • 2.6. Főbb tehetségterületek
                                                    • 2.7. Tehetséggondozó tantervek, programok készítésének metodikája
                                                      • 2.8. A komplex tehetséggondozó programok hatásvizsgálata
                                                      • 3. SZAKEMBEREK, SZÉLES KÖRŰ EGYÜTTMŰKÖDÉS
                                                        • 3.1. A fejlesztő szakemberek és a szülők együttműködése a tehetséggondozásban
                                                          • 3.2. A tehetségfejlesztő szakemberek szerepei, együttműködésük
                                                            • 3.3. Példaértékű, jelenleg működő tehetségterületi fejlesztő programok és komplex programok
                                                            • 4. TEHETSÉGSEGÍTŐ PROGRAMOK HAZÁNKBAN ÉS MÁS ORSZÁGOKBAN
                                                              • 4.1. Nemzeti programok, keretrendszerek, eredmények, víziók
                                                                • 4.2. a határon túli Tehetségsegítés gyakorlata
                                                                  • 4.3. Tehetségprogramok: nemzetközi tendenciák a tehetségnevelésben
                                                                    • Ábrák jegyzéke
                                                                      • Táblázatok jegyzéke
                                                                      • Tartalomjegyzék

                                                                      2. Elméletek, módszerek, tehetségterületek

                                                                      2.3. A tehetségígéretek fejlődésének általános jellemzői, kiemelten az alulteljesítő és speciális bánásmódot igénylő más tehetségesek fejlődésének sajátosságai

                                                                      2.3.2. A tehetség mint aszinkron fejlődés

                                                                      Következő fejezet: >>> 2.3.2.1. Az aszinkron és diszszinkron fejlődés fogalma

                                                                      Impresszum Ajánlás, bevezetés és olvasási útmutató Kapcsolat

                                                                      Impresszum

                                                                      Ajánlás, bevezetés és olvasási útmutató

                                                                      Kapcsolat